0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
مدلسازی لایه کسب و کار صنعت هوشمند با استفاده از معماری مرجع صنعت 4.0
نویسندگان :
لیلی زارع پور
1
اکبر نبی الهی
2
1- آزاد نچف آباد
2- دانشگاه آزاد نجف آباد
کلمات کلیدی :
صنعت ۴.۰،کارخانه هوشمند،RAMI 4.0،دیدگاه،معماری سازمانی،ArchiMate،لایه کسب وکار،مدلسازی
چکیده :
صنعت هوشمند یا انقلاب صنعتی چهارم نسل جدیدی از صنایع می باشد که بابه ارمغان آوردن فناوریهای نوین، فرصتهای بینظیری را برای ارتقای بهرهوری صنایع فراهم کرده است. مدل معماری مرجع صنعت ۴.۰ (RAMI 4.0) جهت شناسایی و طبقهبندی حوزههای مختلف صنعت ۴.۰، معرفی گردید. اما چالشهایی در پیادهسازی آن در صنایع وجود دارد، چرا که این مدل راهحلهای اجرایی مشخصی ارائه نمیدهد. برای رفع این چالشها، سازمانها باید از درون و از طریق مطالعه معماری سازمانی به تغییر فرآیندهای خود بپردازند. پژوهش های پیشین نحوه مدلسازی بخشی از لایه های RAMI 4.0 را مطرح نموده اند اما اشاره ای به مدلسازی لایه کسب و کار نکرده اند. هدف این پژوهش مدلسازی لایه کسب و کار با استفاده از چارچوب و زبان مدلسازیArchiMate می باشد. بدین منظور با بررسی مفاهیم لایه کسب وکار در مدل RAMI4.0 ، دیدگاههایی را برای لایه کسب وکار RAMI4.0 پیشنهاد دادیم . سپس راه حل پیشنهادی در یک کارخانه صنعتی با هدف تحول دیجیتال وبکارگیری فناوری های صنعت 4.0 اجرا گردید. نتایج ارزیابی نشان میدهد که بهکارگیری دیدگاههای پیشنهادی، فرآیند مدلسازی لایه کسبوکار RAMI 4.0 را تسهیل کرده و بهکارگیری این مدل مرجع را برای سازمانهایی که در مسیر تحولات هوشمند گام برمیدارند امکانپذیر میسازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه یک مکانیزم تشویقی برای حسگر جمعی بر پایه ارتباطات گوشی به گوشی
رسول اسماعیلی فرد - ستاره قره چاهی
الگوی تحول دیجیتال سازمانی موفق
فاطمه زرگران خوزانی - رضا توکلی راد
تحلیل کارکردهای معماری سازمانی بر اثربخشی استقرار سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت توزیع برق( مطالعه موردی: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی)
بهزاد نیرومند
Leveraging Big Data Intelligence for Electronic Health Data Collection and Mining in Smart Innovative Cities: Approaches and Applications
S. Mohammadhosain Zanjani - S. Mohammadali Zanjani - Hossein Shahinzadeh - Majid Moazzami - Farshad Ebrahimi - Nasim Nourmahnad
انطباق چارچوب حاکمیت COBIT و شاخصهای کلیدی عملکرد در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(ادارات کل مناطق) به روش متن کاوی
احسان براتی - دکتر اکبر نبیالهی - دکتر ناصر خانی
معماری سازمانی در حوزه بانکی: مرور پژوهشها
علی الحویزی - سعید عربان - مرتضی صمدی
اجرای برنامهریزی قابلیتمبنا در معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان
همایون ملکی - دکتر رئوف خیامی - علی نصیرزاده
ارائه یک چارچوب برای کشف فرآیند و پیاده سازی یک روش ترکیبی مبتنی بر آن
محمدعلی خدادوست - فهیمه رحیم زاده - مهدی وحیدی پور - جواد سلیمی
ارائه مدلی جهت توسعه اثربخش تجربیات مشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مدلها و معماریهای مرجع
دکتر پریماه محمدپور - دکتر طاهره صاحب
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
Fatemeh Rahimi - Amin Noormahmoodi - Arian Sadeghi - Farhoud Jafari Kaleibar
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7