0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
طراحی مدل معماری سازمانی (EA) شرکتهای توزیع برق ایران بر اساس استاندارد IEC61968 و مدیریت جریان ارزش (VSM)
نویسندگان :
مصطفی یوسف زاده
1
صادق صفارخراسانی
2
رضا بهنود
3
حمید حسن نژاد
4
1- آزاد اسلامی مشهد
2- شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد
3- دانشگاه فردوسی مشهد
4- آزاد مشهد
کلمات کلیدی :
معماری سازمانی،مدیریت جریان ارزش،استاندارد IEC61968
چکیده :
معماری سازمانی رویکردی است یکپارچه و جامع که جنبه ها و عناصر مختلف یک سازمان (سیستم) را با نگاه مهندسی، تفکیک و تحلیل مینماید و شامل مجموعه مستندات، مدل ها، استانداردها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است و در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا میشود و بهصورت مداوم به روز رسانی و توسعه مییابد. در معماری سازمانی علاوه بر تحلیل و تدوین معماری کسبوکار (ساختار، فرایند و خدمات) نیاز به تحلیل و تدوین معماری فناوری اطلاعات (اطلاعات، نرمافزارها، شبکه و امنیت) نیز است که مجموعه این تحلیلها و نقشهها همراستا با یکدیگر، متوازن و یکپارچه، توصیفکننده معماری سازمان است. نیاز به معماری سازمانی را می توان در نیاز به طراحی و توسعه سامانههای اطلاعاتی پیچیده، ظهور سامانههای اطلاعاتی بامنظورهای خاص و اهمیت انعطافپذیری سازمانها در برابر فشارهای بیرونی نظیر تغییر کسب وکار، تغییر مأموریتها و ساختارهای سازمانی و تغییرات سریع فناوری ارزیابی کرد. باوجود دستاوردهای تحقیقاتی در این حوزه، عدم وجود نمونه موفق از پیادهسازی معماری سازمانی در شرکتهای توزیع برق موجب عدم تحقق حداکثری اهداف طرحهای معماری در شرکتها شده است، لذا با توجه به تجربیات بهدستآمده در مسیر استقرار معماری سازمانی در شرکت توزیع برق مشهد مدل پیشنهادی جهت استقرار معماری سازمانی موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت که با اجرای یک مرحله از مدل در فرآیندهای اصلی حوزه مشترکین، دستاوردهایی نظیر بهبود ۴۴ درصدی در ارائه خدمت تغییر مکان به مشترکین صورت پذیرفته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Fast Internet of Things DDoS Attack Detection Method Using Deep Feedforward Networks
Vahide Babaiyan - Omid Bushehrian - Reza Javidan
مقایسه تحلیلی چارچوب های معماری سازمانی نظامی
علی آقامحمدپور - محسن محمدینژاد
ارائه مدل معماری نظرات ذینفعان برای تحلیل بازخوردهای بازار با استفاده از تحلیل همرخدادی کلمات کلیدی
زهرا بیات - بختیار استادی - احسان نیکبخش
بازار ثانویه: بستری برای تبادل ارزهای تبلیغاتی در باشگاه مشتریان
مائده مشرف - سید عباس میرقاسمی
طراحی معماری نرمافزاری سامانه دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش
محمدرضا صفایی - دکتر رضا رضایی
پیاده سازی معماری سازمانی تطبیقی در شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان
هادی حجتی طالمی
بررسی معماری سیستمهای اطلاعاتی بیمارستان دیجیتال مبتنی بر مدلهای مرجع
امید رجائی - حدیث معتمدی - دکتر سید رئوف خیامی - دکتر محمد صادق رضائی
روش توسعه مدل معماری باز در اینترنت اشیا برای سازمانها مبتنی بر روش توسعه معماری در چارچوب توگف
مهرداد حاجی باقری فروشانی - شهره آجودانیان
Towards Automating the Human Resource Recruiting Process
Ghazal Rafiei - Dr Bahar Farahani - Dr Ali Kamandi
ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی بانک دولتی بر مبنای مدل CIPP در چارچوب معماری سازمانی
مبین طاطاری - الهام اکبری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7