0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
بررسی تطبیقی فرایندهای APQC، COBIT و ITIL برای بهبود مدیریت فناوری اطلاعات: یک مطالعه موردی
نویسندگان :
گلناز اردشیری
1
محمدحسین کشاورز
2
زهره ظهیرامامی
3
سیدرئوف خیامی
4
1- شرکت تولیدی و صنعتی فراسان
2- شرکت تولیدی و صنعتی فراسان
3- شرکت تولیدی و صنعتی فراسان
4- آزمایشگاه معماری سازمانی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز
کلمات کلیدی :
مدیریت فناوری اطلاعات،مدیریت خدمات فناوری اطلاعات،ITIL4،مدیریت ارزش خدمات،COBIT2019،BPM،PCF APQC،مدیریت فرایندها
چکیده :
در چشمانداز به سرعت در حال تحول فناوری اطلاعات، مدیریت مؤثر IT برای سازمانهایی که به دنبال دستیابی به چابکی، تعالی سازمانی و همسویی استراتژیک هستند، حیاتی است. این مقاله به بررسی بکار گیری سه چارچوب برجسته مدیریت فناوری اطلاعات ITIL4، COBIT 2019 و PCF APQCمیپردازد. ITIL4 رویکرد جامعی به مدیریت خدمات IT ارائه میدهد و بر ایجاد ارزش از طریق ارائه خدمات و بهبود مستمر تأکید دارد. COBIT 2019 یک چارچوب حاکمیتی قوی ارائه میدهد که اطمینان حاصل میکند فرایندهای IT با اهداف کسبوکار و الزامات قانونی همسو هستند. PCF توسط APQC به عنوان یک استاندارد جهانی برای مدیریت فرایند عمل میکند و تسهیل مقایسه و پذیرش بهروشها در صنایع مختلف را فراهم میکند. با ترکیب این بهروشها، سازمانها میتوانند قابلیتهای مدیریت IT خود را بهبود بخشند و از ارائه خدمات کارآمد، حاکمیت قوی و بهبود مستمر فرایندها اطمینان حاصل کنند. از طریق مطالعات موردی، این مقاله نشان میدهد که چگونه سازمانها میتوانند از این چارچوبها برای دستیابی به چابکی بیشتر، انطباق و کارایی عملیاتی استفاده کنند. یافتهها اهمیت یک رویکرد منسجم به مدیریت IT را که با اهداف سازمانی همسو باشد و رشد پایدار را هدایت کند، برجسته میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیاده سازی معماری سازمانی تطبیقی در شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان
هادی حجتی طالمی
A Crisis-driven e-Learning Capability Maturity Model in the Age of COVID-19: Process-based Maturity Assessment
Hanieh Kashfi - Bahar Farahani - Reza Fotohi - Dr Fereidoon Shams Aliee
ارائه معماری سطحبندی شدهی زیرساخت اینترنت اشیا در بیمارستانهای هوشمند
پوریا صادقی اسمعیل آبادی - رضا جاویدان - محمدصادق رضایی - سیدرئوف خیامی
A Multi-Agent Retrieval-Augmented Generation Model with Specialized Domain Agents
Amin Noormahmoodi - Fatemeh Rahimi - Farhoud Jafari Kaleibar
معماری سازمانی در حوزه بانکی: مرور پژوهشها
علی الحویزی - سعید عربان - مرتضی صمدی
Designing a model to use Omnichannel in banking industry based on BIAN framework
Ali Abediniyan - Fatemeh Mahdavi Azar - Dr Eslam Nazemi
بررسی چالشها، فرصتها و تأثیرات پیادهسازی کوبیت بر بهبود حاکمیت فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش
شاهین سمیع عادل - اکبر نبی الهی - رسول عسگرپور - شهره آجودانیان - ناصر خانی
Integrating LLM into EA: Applications, Challenges and Risks
Soghra Mikaeyl Nejad - BABAK Darvish Rouhani - Kamal Mohammadi Asl
ارائه یک مکانیزم تشویقی برای حسگر جمعی بر پایه ارتباطات گوشی به گوشی
رسول اسماعیلی فرد - ستاره قره چاهی
بررسی تطبیقی فرآیندهای بانک ملی ایران با مدل مرجع APQC با هدف تدوین ساختار سازمانی بهینه
محدثه ایزدی فرد - مهرداد آقا محمد علی کرمانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.5