0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه مدلی جهت توسعه اثربخش تجربیات مشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مدلها و معماریهای مرجع
نویسندگان :
پریماه محمدپور
1
طاهره صاحب
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
بانکداری دیجیتال، تجربه مشتری، استانداردها و چارجوبهای مرجع، ارزش اکتسابی مشتری، عملکرد مالی بانک
چکیده :
هدف: این مقاله به بررسی ادراکات مشتری از بانکداری دیجیتال و نقش بهبود تجربه مشتری در تامین رضایتمندی و وفاداری او و تاثیر آن بر عملکرد مالی بانکها، با توجه به معیارها و چارچوبهای مرجع پرداخته است. روش: این روش تحقیق شامل نظرسنجی از ادراکات مشتریان بانکی است که به روش کمی-کیفی انجام شده است. در این پژوهش اقدام به شناسایی عوامل موثر در این حوزه، براساس ادبیات موضوع و پژوهش های پیشین گردید و سپس با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی تاییدی، عوامل طبقهبندی و روایی آزمون از طریق نظر متخصصین (روایی محتوایی) و تحلیل عاملی تاییدی، به تایید رسید. لازم به ذکر است که در این پژوهش، از نظر 12 خبره در حوزه توسعه تجربیات مشتری در بانکداری دیجیتال استفاده شده است. یافتهها: یافتههای این تحقیق نشان میدهد که تاثیرگذارترین مولفهها بر تجربه مشتری در بانکداری دیجیتال به ترتیب شامل مولفه ترجیحات مشتری با معیارهایی نظیر سادگی و سهولت، مولفه دیجیتالی شدن با معیارهایی نظیر یکپارچهسازی و بدون درز بودن تجربیات، قابلیتها و ظرفیتها، مولفه کیفیت کانالهای ارائه خدمات شامل معیارهایی نظیر ارائه تجربه یکپارچه در کانالها، کیفیت ارائه خدمات و قابلیت سفارشیسازی، و مولفههای استفاده از بهروشها و تجزیه و تحلیل میباشند. بین مفاهیم بهبود تجربه مشتری و ارزش اکتسابی مشتری، رابطه معناداری وجود دارد که منجر به ارتقای سطح رضایتمندی و وفاداری مشتریان میشود که نهایتاً در بهبود عملکرد مالی در بانکداری دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه روشی به منظور یکپارچهسازی زبانهای مدلسازی مورد استفاده در معماری سازمانی
مژده محمدنیا - علی رضایی
مروری بر کاربرد AutoML جهت پیشبینی تقاضا در صنعت 4
حسین صادقی جلال آبادی - شهره آجودانیان
ارائه روشی جهت توسعه معماری کاوی سازمانی
محسن محمدی نژاد - حسین احمدی - دکتر فریدون شمس علیئی
A combination of EDA, Machine Learning, and Artificial Neural Networks for Accurate Prediction of Heart Disease
Ali Rashedi Gazari - Shayan Rokhva - Toktam Khatibi - Elham Akhondzadeh Noughabi - Babak Teymourpour
Integrating LLM into EA: Applications, Challenges and Risks
Soghra Mikaeyl Nejad - BABAK Darvish Rouhani - Kamal Mohammadi Asl
تاثیر متغیرهای راهبرد، کسب و کار، و فناوری اطلاعات شرکت های صنعتی بر طراحی معماری سازمانی
اشکان صفاجو
Unlocking the Power of Data in Telecom: Building an Effective MLOps Infrastructure for Model Deployment
Amirhossein Hosseinnia - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemehzahra Feizi - Fatemeh Rahimi - Houman Kashfi
الگوی تحول دیجیتال سازمانی موفق
فاطمه زرگران خوزانی - رضا توکلی راد
توسعه تدریجی قابلیتهای کسبوکار در برنامهریزی قابلیتمبنا مطالعه موردی: (شرکت توزیع نیروی برق استان یزد)
سعیده دهقان منشادی - جمال متوسلیان
اجرای برنامهریزی قابلیتمبنا در معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان
همایون ملکی - دکتر رئوف خیامی - علی نصیرزاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.5