0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه مدلی جهت توسعه اثربخش تجربیات مشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مدلها و معماریهای مرجع
نویسندگان :
پریماه محمدپور
1
طاهره صاحب
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
بانکداری دیجیتال، تجربه مشتری، استانداردها و چارجوبهای مرجع، ارزش اکتسابی مشتری، عملکرد مالی بانک
چکیده :
هدف: این مقاله به بررسی ادراکات مشتری از بانکداری دیجیتال و نقش بهبود تجربه مشتری در تامین رضایتمندی و وفاداری او و تاثیر آن بر عملکرد مالی بانکها، با توجه به معیارها و چارچوبهای مرجع پرداخته است. روش: این روش تحقیق شامل نظرسنجی از ادراکات مشتریان بانکی است که به روش کمی-کیفی انجام شده است. در این پژوهش اقدام به شناسایی عوامل موثر در این حوزه، براساس ادبیات موضوع و پژوهش های پیشین گردید و سپس با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی تاییدی، عوامل طبقهبندی و روایی آزمون از طریق نظر متخصصین (روایی محتوایی) و تحلیل عاملی تاییدی، به تایید رسید. لازم به ذکر است که در این پژوهش، از نظر 12 خبره در حوزه توسعه تجربیات مشتری در بانکداری دیجیتال استفاده شده است. یافتهها: یافتههای این تحقیق نشان میدهد که تاثیرگذارترین مولفهها بر تجربه مشتری در بانکداری دیجیتال به ترتیب شامل مولفه ترجیحات مشتری با معیارهایی نظیر سادگی و سهولت، مولفه دیجیتالی شدن با معیارهایی نظیر یکپارچهسازی و بدون درز بودن تجربیات، قابلیتها و ظرفیتها، مولفه کیفیت کانالهای ارائه خدمات شامل معیارهایی نظیر ارائه تجربه یکپارچه در کانالها، کیفیت ارائه خدمات و قابلیت سفارشیسازی، و مولفههای استفاده از بهروشها و تجزیه و تحلیل میباشند. بین مفاهیم بهبود تجربه مشتری و ارزش اکتسابی مشتری، رابطه معناداری وجود دارد که منجر به ارتقای سطح رضایتمندی و وفاداری مشتریان میشود که نهایتاً در بهبود عملکرد مالی در بانکداری دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Comprehensive Approach to Integrate Generative AI in Vehicular Cloud Networks
Farhoud Jafari Kaleibar - Hooman Kashfi
مدلسازی لایه کسب و کار صنعت هوشمند با استفاده از معماری مرجع صنعت 4.0
لیلی زارع پور - اکبر نبی الهی
Investigating the Impact of New Cellular Communication Technologies, 5G and 6G, on Enterprise Architecture Indicators
Reza Bahri - Arshia Saeidifar
Challenges and Experiences of Iranian Developers with MLOps at Enterprise
Mohammad Heydari - Zahra Rezvani
مروری بر حوزه امنیت معماری مایکروسرویس
سید حامد موحدمحمدی - دکتر اکبر نبی الهی سید حامد موحدمحمدی - اکبر نبی الهی -
بازتعریف مفهوم صحت در مدلهای فرآیندی BPMN2.0 بر پایهی شبکههای پتری
یحیی پورسلطانی - دکتر محمدحسن شیرعلی شهرضا - دکتر سید علیرضا هاشمی گلپایگانی
An aspect-oriented methodology for e-readiness assessment
Samin Shapour - Dr Ali Kamandi
بهینهسازی فرآیند مدیریت بحران سایبری با رویکرد هوش مصنوعی در بانکهای ایران
سمیرا آزادسنجری - سید کمال چهارسوقی
طراحی معماری نرمافزاری سامانه دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش
محمدرضا صفایی - دکتر رضا رضایی
ارائه مدلی جهت توسعه اثربخش تجربیات مشتری در اکوسیستم بانکداری دیجیتال با تمرکز بر مدلها و معماریهای مرجع
دکتر پریماه محمدپور - دکتر طاهره صاحب
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7