0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
ارائه یک مدل و معماری پیشنهادی برای اکوسیستم ملی هویت ایران
نویسندگان :
پریماه محمدپور
1
سینا فردی
2
1- شرکت داده ورزی سداد
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
مدیریت هویت، مدیریت دسترسی، اکوسیستم هویت، معماری مرجع مدیریت هویت و دسترسی، مدلهای مدیریت هویت و دسترسی
چکیده :
با ظهور فناوریهای نوین، فضای برخط و اینترنت، و کمرنگ شدن و از بین رفتن مرزهای سازمانی به ویژه در سالهای اخیر، دولتها و کشورهای مختلف جهان دریافتند که امنیت و حفاظت از دادهها، منابع و ارائه خدمات در فضای برخط ممکن نیست مگر با شناسایی موجودیتها و احراز هویت آنها. همین امر منجر به این شد که هویت دیجیتال و مدیریت هویت و دسترسی در فضای دیجیتال به یکی از سازه بلوکهای اصلی در اکوسیستمهای ملی دیجیتال (بهویژه حکمرانی الکترونیک) تبدیل شود که ازجمله، میتوان به کشورهای آمریکا، کانادا، سوئیس و استونی اشاره نمود. اکوسیستم هویت دیجیتال، محلی است که اجزای آن میتوانند به یکدیگر اعتماد کنند؛ چرا که در این اکوسیستم، همگان از سیاستها، استانداردها و قوانین مورد توافق برای احراز هویت دیجیتال استفاده میکنند. اکوسیستم هویت دیجیتال، دربرگیرنده نقشها، فرایندها، فناوریها و سیاستهایی است که برای تشخیص هویت، احراز هویت، مدیریت دسترسی و مجوزدهی کاربرد دارند. در این مقاله جهت ارائه مدل پیشنهادی برای معماری اکوسیستم ملی هویت دیجیتال، چارچوبهای ملی موجود در دنیا بررسی و مطالعه شدند که از جمله آنها میتوان به چارچوبهای ایالاتمتحده، کانادا، استرالیا و سوئیس اشاره نمود. سپس برمبنای اصول، شرایط و نیازهای ملی کشور ایران، یک اکوسیستم هویت دیجیتال برای آن پیشنهاد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر معماری سازمانی چابک
مطهره حاج محمدحسنی - دکتر پریماه محمدپور
An Efficient Method For Selecting and Prioritizing Business Processes In Robotic Process Automation
Reyhaneh Alimoradi - Fereidoon Shams Aliee - Bahar Farahani
Integrating Deep Learning with PACS Systems and Organizational Approaches for MRI Image Classification and Knee Injury Diagnosis
Mina Iman Shayan - Fatemeh Salehi - Toktam Khatibi
مدل بلوغ قابلیت تحول دیجیتال در شهر هوشمند (SC-DT-CMM)
حمیدرضا ابوطالبی - شهره آجودانیان
بازار ثانویه: بستری برای تبادل ارزهای تبلیغاتی در باشگاه مشتریان
مائده مشرف - سید عباس میرقاسمی
بهبود خودکارسازی فرایند رباتیک: الگووارهای جدید برای مدیریت استثناها
محمد حسین جلیلی - فریدون شمس علیئی
An aspect-oriented methodology for e-readiness assessment
Samin Shapour - Dr Ali Kamandi
شناسایی راهکارهای بهبود عملکرد در صنعت خردهفروشی با استفاده از دادهکاوی
مریم جمشیدی مقدم - سید رئوف خیامی
Federated Learning: Solutions, Challenges, and Promises
Reza Fotohi - Fereidoon Shams Aliee - Bahar Farahani
مروری بر کاربرد AutoML جهت پیشبینی تقاضا در صنعت 4
حسین صادقی جلال آبادی - شهره آجودانیان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7