0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
نویسندگان :
Fatemeh Rahimi
1
Amin Noormahmoodi
2
Arian Sadeghi
3
Farhoud Jafari Kaleibar
4
1- شرکت ایرانسل
2- شرکت ایرانسل
3- شرکت ایرانسل
4- Carleton University
کلمات کلیدی :
Customer care،Proactive،Machine Learning،Telecom
چکیده :
As telecommunications networks become increasingly complex, maintaining seamless service quality and customer satisfaction is a growing challenge. This paper presents a machine learning-based framework for proactive customer care in the telecommunications sector. Leveraging various data sources such as Base Transceiver Station (BTS) KPIs, user account information, and call experience metrics, we implement predictive models to forecast call statuses. By employing advanced feature engineering techniques and utilizing Long Short-Term Memory (LSTM) for KPI prediction, we develop a unified classification model to predict and mitigate instances of poor user experience. Our results demonstrate significant improvements in predicting call drops and enhancing overall customer satisfaction through real-time monitoring and proactive interventions.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Designing a model to use Omnichannel in banking industry based on BIAN framework
Ali Abediniyan - Fatemeh Mahdavi Azar - Dr Eslam Nazemi
Unlocking the Power of Data in Telecom: Building an Effective MLOps Infrastructure for Model Deployment
Amirhossein Hosseinnia - Farhoud Jafari Kaleibar - Fatemehzahra Feizi - Fatemeh Rahimi - Houman Kashfi
یک روش برای بکارگیری پارادایم چابک 2.0 در معماری سازمانی
علی راضی - دکتر رضا رضایی - دکتر احمد علی یزدان پناه
ارائه الگو قابلیت مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ها مبتنی بر ITIL V4
فاطمه علیرضایی سروستانی - سید رئوف خیامی - رسول اسماعیلی فرد
مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر ارتباطات در نسل سوم پارکهای علم و فناوری با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن
نوید یموتی - پرستو محمدی - بختیار استادی
راهکارهایی برای پذیرش DevOps در نگهداری و چرخه حیات معماری سازمانی
محمد عبداللهی - دکتر فریدون شمس علیئی
ارائه مدل مفهومی پیشنهادی ترکیبی هوش مصنوعی و معماری سازمانی برای تحول دیجیتال در بانکها: رویکردی برای بهبود فرآیندهای کسبوکار
صالح راد - بابک درویش روحانی - حمید بنائیان
تدوین نقشه قابلیتها در شهرداریها با رویکرد معماری مرجع GovStack
سید مسعود احمدی - اکبر نبی اللهی - رسول عسگرپور - شهره آجودانیان - فاطمه نورشرق
بررسی تطبیقی فرایندهای APQC، COBIT و ITIL برای بهبود مدیریت فناوری اطلاعات: یک مطالعه موردی
گلناز اردشیری - محمدحسین کشاورز - زهره ظهیرامامی - سیدرئوف خیامی
ارائه معماری سطحبندی شدهی زیرساخت اینترنت اشیا در بیمارستانهای هوشمند
پوریا صادقی اسمعیل آبادی - رضا جاویدان - محمدصادق رضایی - سیدرئوف خیامی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7