0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Designing a model to use Omnichannel in banking industry based on BIAN framework
نویسندگان :
Ali Abediniyan
1
Fatemeh Mahdavi Azar
2
Eslam Nazemi
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
2- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
3- دانشگاه شهید بهشتی
کلمات کلیدی :
Omnichannel; Banking Industry; Customer Experience; Enterprise Architecture; BIAN; Business Domain; Service Domain
چکیده :
Over the past few years, the rapid growth of financial services and changes in customer requirements have laid the groundwork for digital channel expansion. Omnichannel is an approach that assists banks to collect customer information based on their activities in different channels and provides an integrated and unified customer experience. Currently, most banking services are developed without a sufficient understanding of customer experiences and activities, and each channel is considered separately. BIAN is a service-oriented enterprise architecture framework specified for the banking industry, the main element of which is service domains. Each service domain is a specific area of business, the combination of these service domains covers different banking business scenarios. This paper proposes a model that uses Omnichannel in the banking industry based on the BIAN framework. The proposed model use BIAN business domains to provide an integrated and optimal interaction between different banking channels in order to improve the customer experience, improve customer retention rates, upgrade the quality of banking services and profitability by analyzing customer behavior, marketing and forecasting needs. In order to explain the application of the proposed model and evaluate its executive validity, the business scenario of opening a current account is considered.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از رویکرد نتیجهگرا مبتنی بر مدل قابلیت کسبوکار در شبکهی معماری صنعت بانکداری (BIAN)جهت بازمعماری کسبوکار بانکی در عصر تحول دیجیتال
دکتر پریماه محمدپور - نرجس فرضی - فاطمه علیدوستی
ارائه مدل مفهومی معماری سازمانی سامانه اشتراک و تحلیل اطلاعات (ساتا)
افسانه معدنی - سحر خجسته
طراحی معماری نرمافزاری سامانه دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش
محمدرضا صفایی - دکتر رضا رضایی
Machine Learning-Driven Design Optimization of CNFET-Based SRAM Cells
Mohammadhasan Jali - S. Mohammadali Zanjani - Mehdi Dolatshahi - Behrang Barekatain
Investigating the Impact of New Cellular Communication Technologies, 5G and 6G, on Enterprise Architecture Indicators
Reza Bahri - Arshia Saeidifar
بهبود خودکارسازی فرایند رباتیک: الگووارهای جدید برای مدیریت استثناها
محمد حسین جلیلی - فریدون شمس علیئی
مدل بلوغ قابلیت تحول دیجیتال در شهر هوشمند (SC-DT-CMM)
حمیدرضا ابوطالبی - شهره آجودانیان
An efficient drift detection approach using data entropy in business processes
Dr Mehdi Yaghoubi - Mohammad Nazari
مدل بومی تحول دیجیتالی سازمانهای حاکمیتی ایران
علی کیانی فر - جواد تقی زاده
مروری بر معماریهای زیرساخت اینترنت اشیا در بیمارستان هوشمند
پوریا صادقی اسمعیل آبادی - رضا جاویدان - محمدصادق رضایی - سیدرئوف خیامی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.5