0% Complete
English
صفحه اصلی
/
پنجمين همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
Digital Enterprise Architecture Transformation for Future Service Station
نویسندگان :
Kamonchanok Wuttikun
1
Tatcha Chulajata
2
Pongsatorn Sedtheetorn
3
Korporn Panyim
4
1- Faculty of Engineering, Mahidol University
2- Faculty of Engineering, Mahidol University
3- Faculty of Engineering, Mahidol University
4- Faculty of Engineering, Mahidol University
کلمات کلیدی :
service station, enterprise architecture, digital transformation, integration
چکیده :
At present, service stations in Thailand comprise of various sub-businesses namely refueling service, restaurants, automotive repair and maintenance. It is also expected that motel business would be a popular trend that would be introduced in service stations. In the future, there are tendency that more other new businesses would be developed in order to allow service stations to be comprehensive vehicle rest area. Nonetheless, it can be observed that all sub-businesses in service stations are related with one another in the form of common customer membership system. The connections between financial activities of each business would be analyzed for marketing strategy development, such as promotions to facilitate new businesses by promoting and increasing brand loyalties to sub-businesses in service stations. Therefore, the researcher applied Enterprise Architecture (EA) framework for service stations for the project. EA framework for service stations has been designed based on EA concept and Digital Transformation (DX) and statistical analysis and applied to design in accordance with the service station business models. The objectives are to determine approaches to present EA framework for service stations in the future, which can be studied through the example of membership system project in service stations elaborated in this research.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه چارچوب معماری سازمانی سرویسگرا بر اساس اینترنت اشیاء مبتنی بر چارچوب معماری TOGAF
مهدی حمیدنیا - دکتر احمد بختیاری شهری
تحلیل کارکردهای معماری سازمانی بر اثربخشی استقرار سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی در صنعت توزیع برق( مطالعه موردی: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی)
بهزاد نیرومند
An aspect-oriented methodology for e-readiness assessment
Samin Shapour - Dr Ali Kamandi
شناسایی راهکارهای بهبود عملکرد در صنعت خردهفروشی با استفاده از دادهکاوی
مریم جمشیدی مقدم - سید رئوف خیامی
Towards Automating the Human Resource Recruiting Process
Ghazal Rafiei - Dr Bahar Farahani - Dr Ali Kamandi
طراحی معماری نرمافزاری سامانه دانشآموزی وزارت آموزشوپرورش
محمدرضا صفایی - دکتر رضا رضایی
A Crisis-driven e-Learning Capability Maturity Model in the Age of COVID-19: Process-based Maturity Assessment
Hanieh Kashfi - Bahar Farahani - Reza Fotohi - Dr Fereidoon Shams Aliee
Digital Enterprise Architecture Transformation for Future Service Station
Kamonchanok Wuttikun - Tatcha Chulajata - Pongsatorn Sedtheetorn - Korporn Panyim
تحلیل منصفانه بودن زنجیره تأمین در گروه خودرو سازی سایپا: بررسی انحرافات و عملکرد تأمینکنندگان با رویکرد شبکه عصبی
نیلوفر منظری - سید کمال چهارسوقی - حسن آشناور
مدلسازی و تحلیل مبتنی بر الگوهای کاهش فرآیندهای کسبوکار با استفاده از زبان مدلسازی Alloy بهمنظور سهولت محاسبه نیازمندیهای غیر عملکردی در آنها
زهرا منتظری - دکتر شهره آجودانیان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7