0% Complete
English
صفحه اصلی
/
هشتمین همايش ملی پيشرفت های معماری سازمانی
مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر ارتباطات در نسل سوم پارکهای علم و فناوری با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن
نویسندگان :
نوید یموتی
1
پرستو محمدی
2
بختیار استادی
3
1- دانشگاه تربیت مدرس تهران
2- دانشگاه تربیت مدرس تهران
3- دانشگاه تربیت مدرس تهران
کلمات کلیدی :
ارزیابی عملکرد سازمان،تکنیک دیمتل،مدل کارت امتیازی متوازن،شبکهی ارتباطی،نسل سوم پارکهای علم و فناوری
چکیده :
بهبود کارایی و اثربخشی پارکهای علم و فناوری، با توجه به نیازهای شرکتهای عضو، همواره مورد توجه مدیران پارکهای علم و فناوری بوده است. در این پژوهش، با مبنا قراردادن تحقق اهداف نسل سوم پارکهای علم و فناوری، یک مدل مفهومی ارزیابی عملکرد با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک دیمتل ارائه میگردد. با طراحی مدل کارت امتیازی متوازن به منظور تحقق نسل سوم پارکهای علم و فناوری، نظرات خبرگان پارک علم و فناوری مورد مطالعه بر پایهی پرسشنامهی تکنیک دیمتل جمعآوری و پس از آن اهداف رتبهبندی و روابط علّی - معلولی بین آنها سنجیده شده است. نتایج نشاندهندهی برتری تحقق اهداف در منظر یادگیری و رشد بر فرآیندهای داخلی بوده که بهصورت سلسلهمراتبی تا منظر مالی ادامه پیدا میکند. از طرفی نتایج میزان تأثیرگذاری و تأثیرپذیری تحقق هر هدف بر اهداف دیگر را نشان میدهد که در تخصیص منابع و بودجه سازمانی به مدیران کمک میکند. مدیران پارک علم و فناوری به کمک این مدل مفهومی علاوه بر ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف سازمان بر اساس اهداف و شاخصهای در نظر گرفتهشده، میتوانند نقاط تأثیرگذار را شناسایی و با در نظر گرفتن اقدامات لازم روند تحقق اهداف نسل سوم پارکهای علم و فناوری را تسهیل نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه چارچوب معماری خدمات کسبوکار شهرداری: مطالعه موردی شهرداری یزد
سید اکبر مصطفوی - الهام برخورداری - محدثه السادات صابری نژاد اناری - مرضیه حاتمی
مقدمهای بر رویکرد صحیح بکارگیری معماری سازمانی در سازمانهای نوپا
امیرمحمد نصرالهی - دکتر فریدون شمس علیئی
Presenting a Reference Architecture for Developing Single Window System of Executive Departments (Case Study: Ministry of Culture and Islamic Guidance)
Hossein Ahmadi - Nima Taheri
معماری سازمانی در شهرداری ها – چالش ها و راهکارها (مطالعه موردی شهرداری کاشان)
مطهره حضرتی - ابوالفضل رسولیان رهقی
تحلیل منصفانه بودن زنجیره تأمین در گروه خودرو سازی سایپا: بررسی انحرافات و عملکرد تأمینکنندگان با رویکرد شبکه عصبی
نیلوفر منظری - سید کمال چهارسوقی - حسن آشناور
معرفی چارچوب یکپارچه فناوری و کسبوکار
محمدجعفر زارعی - محمدصادق برادران
مدلسازی و تحلیل مبتنی بر الگوهای کاهش فرآیندهای کسبوکار با استفاده از زبان مدلسازی Alloy بهمنظور سهولت محاسبه نیازمندیهای غیر عملکردی در آنها
زهرا منتظری - دکتر شهره آجودانیان
بازتعریف مفهوم صحت در مدلهای فرآیندی BPMN2.0 بر پایهی شبکههای پتری
یحیی پورسلطانی - دکتر محمدحسن شیرعلی شهرضا - دکتر سید علیرضا هاشمی گلپایگانی
بهبود خودکارسازی فرایند رباتیک: الگووارهای جدید برای مدیریت استثناها
محمد حسین جلیلی - فریدون شمس علیئی
Enhancing Proactive Customer Care with Machine Learning Models for KPI Forecasting and Experience Prediction
Fatemeh Rahimi - Amin Noormahmoodi - Arian Sadeghi - Farhoud Jafari Kaleibar
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.7